Logo
Určeno pro:Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.:4
Konané dne:20.03.2019
Materiál číslo:11
Název materiálu a návrh usnesení:
Vyhodnocení řízení pro poskytování veřejné finanční podpory - grantu pro rok 2019
I. Zastupitelstvo města rozhoduje

přidělit v řízení pro poskytování veřejné finanční podpory - grantu pro rok 2019 žadatelům veřejnou finanční podporu - granty následovně:

 

P.Č.NÁZEV ŽADATELENÁZEV PROJEKTUSCHVÁLENÁ ČÁSTKA (v Kč)
1Mgr. Eva MoravčíkováVydání alba autorských písní příborské zpěvačky Evy Moravčíkové inspirované místními tradicemim 
2Lukáš BencalikFreud Fest 2019 
CELKEM: 
Obsah předkládaného materiálu:
Důvodová zpráva:
Počet příloh: 3
Titul, jméno, příjmení:Podpis:
Předkládá:Ing. arch. Jan Malík
Schválil:Iveta Busková
Zpracoval:Iveta Busková
Právní konzultace:
Důvodová zpráva:

Vyhodnocení řízení pro poskytování veřejné finanční podpory - grantu z rozpočtu města Příbora pro rok 2019

 

V souladu s Pravidly č. 3/2018 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora (dále jen "Pravidla"), schválenými usnesením Zastupitelstva města Příbora č. 25/31/ZM/2018 ze dne 13. 9. 2018, byl dne 16.10.2018 Radou města Příbora vydán Program poskytování veřejné finanční podpory - grantů na rok 2019 (dále jen "Program"). 

 

Lhůta pro podání žádostí o veřejnou finanční podporu na granty byla stanovena od 1. 12. 2018 do 15. 12. 2018 včetně.

 

Zastupitelstvo města Příbora schválilo v rámci rozpočtu města Příbora na rok 2019 částku určenou k rozdělení mezi žadatele o veřejnou finanční podporu - granty v celkové výši 132.000,- Kč Kč (§ 3319). Maximální výše finanční podpory v jednotlivém případě byla v souladu s "Programem" vyhlášena Radou města Příbora ve výši 50.000,- Kč, minimální výše finanční podpory v jednotlivém případě činí 1.000 Kč.

 

Město Příbor obdrželo celkem 26 žádostí o veřejnou finanční podporu - grantů od 14 žadatelů v celkovém objemu 895.500,- Kč. Pro nesplnění podmínek "Pravidel" a "Programu" byla vyřazena 1 žádost SH ČMS-Sboru dobrovolných hasičů Hájov s požadavkem v celkovém objemu 11.200,- Kč. Celkem 23 žádostí bylo předloženo k rozhodnutí Radě města Příbora v celkovém požadovaném objemu 249.300,- Kč a Zastupitelstvu města Příbora jsou předloženy 2 žádosti.

Rada města rozdělila granty v hodnotě 99.000,- Kč, zastupitelstvo tedy může rozdělit celkově částku 33.000,- Kč.

 

Žádosti, které jsou postoupeny Zastupitelstvu města Příbora:

  1. Lukáš Bencalik, Freud Fest 2019: 585.000,- Kč
  2. Mgr. Eva Moravčíková, vydání alba autorských písní příborské zpěvačky Evy Moravčíkové inspirované místními tradicemi: 50.000,- Kč

 

 

Přehled o jednotlivých žadatelích, plánovanému účelu využití veřejné finanční podpory, celkových plánovaných nákladech a výši požadované finanční podpory tvoří samostatnou Přílohu č. 1. 

 

Dále jsou součástí materiálu naskenované žádosti o veřejnou finanční podporu - granty - přílohy č. 2-3 označené názvem žadatele.

 

U všech žadatelů o veřejnou finanční podporu z rozpočtu města Příbora pro rok 2019 byla provedena předběžná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 1 a 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o finanční kontrole).

Předmětem kontroly bylo prověření podmínek stanovených Pravidly č. 3/2018 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora, schválenými usnesením Zastupitelstva města Příbora č. 25/31/ZM/2018 ze dne 13.09.2018, a prověření podmínek stanovených v Programu poskytování veřejné  finanční podpory  vydaným Radou města Příbora usnesením č. 21/88/RM/2018 ze dne 16.10.2018.

 

 

Citace § 11 odst. 1 a 2 zákona o finanční kontrole:

"§ 11

Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů

(1) Při veřejnosprávní kontrole, která předchází rozhodnutím o schválení použití veřejných prostředků, prověřují kontrolní orgány podklady předložené kontrolovanými osobami pro připravované operace před jejich uskutečněním. Tato kontrola se soustřeďuje především do období před přijetím rozhodnutí nebo uzavřením smlouvy, která zavazuje orgány veřejné správy k veřejným výdajům nebo jiným plněním majetkové povahy, a je zaměřena zejména na prověřování skutečností, které jsou rozhodné pro vynakládání těchto výdajů nebo pro jiná plnění.

(2) Kontrolní orgány při předběžné veřejnosprávní kontrole posuzují, zda plánované a připravované operace odpovídají stanoveným úkolům veřejné správy a jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky."

 

 

U žadatelů o veřejnou finanční podporu - grant, kteří byli současně příjemci veřejné finanční podporu z rozpočtu města Příbora v roce 2018,  byla provedena rovněž následná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 4 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

Předmětem kontroly bylo prověření splnění podmínek vyplývajících ze smlouvy o poskytnutí veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora v roce 2018, z Pravidel č. 3/2016 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora a z Programu pro poskytování veřejné finanční podpory pro rok 2018.

 

Citace § 11 odst. 4 zákona o finanční kontrole:

"§ 11

Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů

(4) Při veřejnosprávní kontrole vykonávané následně po vyúčtování operací kontrolní orgány prověřují, zkoumají a vyhodnocují u vybraného vzorku těchto operací zejména, zda

a)       údaje o hospodaření s veřejnými prostředky věrně zobrazují zdroje, stav a pohyb veřejných prostředků, a zda tyto údaje odpovídají skutečnostem rozhodným pro uskutečnění veřejných příjmů, výdajů a nakládání s veřejnými prostředky,

b)       přezkoumávané operace jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími přijatými v rámci řízení a splňují kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti,

c)        opatření přijatá příslušnými orgány veřejné správy včetně opatření k odstranění, zmírnění nebo předcházení rizik jsou kontrolovanými osobami plněna."

 

Provedenou kontrolou bylo zjištěno, že ve všech případech byla veřejná finanční podpora čerpána v souladu s platnou legislativou vztahující se k poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora v roce 2018.

 

K 31.12.2018 neeviduje město Příbor ani příspěvkové organizace v jeho působnosti u žádného z žadatelů o veřejnou finanční podporu žádné neuhrazené pohledávky.

Přílohy:
Příloha č.1: Příloha č. 2 Eva Moravčíková (Veřejná)
Příloha č.2: Příloha č. 3 Lukáš Bencalik (Veřejná)
Příloha č.3: Příloha č. 1 Přehled žadatelů (Veřejná)