Logo
Určeno pro:Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.:12
Konané v mimořádném termínu dne:06.05.2020
Materiál číslo:26
Název materiálu a návrh usnesení:
Vyhodnocení řízení pro poskytování veřejné finanční podpory materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora na rok 2020.
I. Zastupitelstvo města rozhoduje

přidělit v řízení pro poskytování veřejné finanční podpory na materiálně technickou základnu pro rok 2020 žadateli veřejnou finanční podporu na materiálně technickou základnu následovně:

P. Č.Název žadateleSchválená částka v Kč
01Myslivecký spolek Příbor 1 
02Tělocvičná jednota Sokol Příbor 
03Tělovýchovná jednota Příbor, z.s. 

 

Obsah předkládaného materiálu:
Důvodová zpráva:
Počet příloh: 6
Titul, jméno, příjmení:Podpis:
Předkládá:Ing. arch. Jan Malík
Schválil:Ing. arch. Jan Malík
Zpracoval:Iveta Busková
Právní konzultace:
Důvodová zpráva:

V souladu s Pravidly č. 3/2018 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora (dále jen "Pravidla"), schválenými usnesením Zastupitelstva města Příbora č. 25/31/ZM/2018 ze dne 13.09.2018, byl usnesením Rady města Příbora č. 30/19/RM/2019 ze dne 30.10.2019 vyhlášen Program poskytování veřejné finanční podpory materiálně technické základny na rok 2020 (dále jen "Program").  

Lhůta pro podání žádostí o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny na rok 2020 byla dle "Programu" stanovena v termínu od 01.12.2019 do 15.12.2019 včetně.

Kritéria pro hodnocení žádostí o finanční podporu schválena v "Programu" jsou následující:
-    splnění podmínek pro poskytnutí veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora stanovených "Pravidly",
-    splnění podmínek pro poskytnutí veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora stanovených v "Programu",
-    vyrovnání závazků vůči městu Příboru a jeho zřízeným a založeným organizacím ke dni zpracování podkladů pro rozhodnutí o přidělení veřejné finanční podpory v orgánech města Příbora.

Zastupitelstvo města Příbora schválilo na 9. zasedání dne 11.12.2019 v rámci rozpočtu města Příbora na rok 2020 částku určenou k rozdělení mezi žadatele o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny v celkové výši 1 000 000 Kč (§ 3429).

Maximální výše finanční podpory dle "Programu" v jednotlivém případě činí 85 % z celkových plánovaných nákladů doložených cenovou nabídkou minimálně od jednoho dodavatele (zhotovitele).

Město Příbor obdrželo celkem 4 žádostí o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny
na rok 2020 od 4 žadatelů v celkovém objemu 1 870 600 Kč.

V souladu s ustanovením § 102 odst. 2 a § 85 písm. c) 28 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, bude k rozhodnutí o přidělení veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora na rok 2020 předloženo:
- Radě města Příbora celkem 1 žádost v celkovém požadovaném objemu 40 800 Kč,
- Zastupitelstvu města Příbora celkem 3 žádosti v celkovém požadovaném objemu 1 829 800 Kč.

Přehled o jednotlivých žadatelích, o výši požadované finanční podpory o účelu využití veřejné finanční podpory a o celkových plánovaných nákladech, tvoří samostatnou přílohu č. 1 (příloha č. 1 - Přehled žadatelů o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny na rok 2020).   

U všech žadatelů o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora
na rok 2020 byla provedena předběžná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 1 a 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon
o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Zákon o finanční kontrole").

Předmětem kontroly bylo prověření podmínek pro poskytnutí veřejné finanční podpory materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora v roce 2020 a její plánované použití v případě poskytnutí.

Citace § 11 odst. 1 a 2 zákona o finanční kontrole:
"§ 11 Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů
(1) Při veřejnosprávní kontrole, která předchází rozhodnutím o schválení použití veřejných prostředků, prověřují kontrolní orgány podklady předložené kontrolovanými osobami pro připravované operace před jejich uskutečněním. Tato kontrola se soustřeďuje především do období před přijetím rozhodnutí nebo uzavřením smlouvy, která zavazuje orgány veřejné správy k veřejným výdajům nebo jiným plněním majetkové povahy, a je zaměřena zejména na prověřování skutečností, které jsou rozhodné pro vynakládání těchto výdajů nebo pro jiná plnění.
(2) Kontrolní orgány při předběžné veřejnosprávní kontrole posuzují, zda plánované a připravované operace odpovídají stanoveným úkolům veřejné správy a jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky."

Provedenou kontrolou nebyly zjištěny skutečnosti, na základě kterých by bylo poskytnutí veřejné finanční podpory v rozporu s podmínkami upravenými "Pravidly" a "Programem".

U žadatelů o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny, který byl současně příjemcem veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora v roce 2019, byla provedena rovněž následná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 4 "Zákona o finanční kontrole".

Předmětem kontroly bylo prověření splnění podmínek vyplývajících ze smlouvy o poskytnutí veřejné finanční podpory materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora v roce 2019 (dále jen "Smlouva"), z "Pravidel" a z "Programu".

Citace § 11 odst. 4 zákona o finanční kontrole:
"§ 11 Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů
(4) Při veřejnosprávní kontrole vykonávané následně po vyúčtování operací kontrolní orgány prověřují, zkoumají a vyhodnocují u vybraného vzorku těchto operací zejména, zda
a)     údaje o hospodaření s veřejnými prostředky věrně zobrazují zdroje, stav a pohyb veřejných prostředků, a zda tyto údaje odpovídají skutečnostem rozhodným pro uskutečnění veřejných příjmů, výdajů a nakládání s veřejnými prostředky,
b) přezkoumávané operace jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími přijatými v rámci řízení a splňují kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti,
c) opatření přijatá příslušnými orgány veřejné správy včetně opatření k odstranění, zmírnění nebo předcházení rizik jsou kontrolovanými osobami plněna."

Provedenou kontrolou bylo zjištěno, že veřejná finanční podpora byla čerpána a použit v souladu se "Smlouvou", s "Pravidly" i s "Programem".

K  31.12.2019 neeviduje město Příbor ani příspěvkové organizace v jeho působnosti u žadatele o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny žádné pohledávky.

Dne 27.01.2020 se uskutečnila schůzka se žadateli o veřejnou finanční podporu materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora na rok 2020 (dále jen VFP/MTZ). Tato měla za cíl projednat se žadateli o VFP/MTZ podané žádosti s ohledem na finanční možnosti města, dále se pak podrobněji seznámit s plánovanými investičními akcemi z hlediska jejich naléhavosti, potřebnosti či nutnosti.
Na základě podrobného projednání a posouzení naléhavosti investičních akcí jednotlivých žadatelů bylo po konstruktivní diskuzi se souhlasem všech přítomných dohodnuto, že vzhledem k charakteru plánovaných investičních akcí, které nelze ve všech případech etapizovat a jejich realizace trvá již několik let, bylo by ideální uspokojit pouze některé ze žadatelů o VFP/MTZ v roce 2020 a plánované investiční akce v plném rozsahu dokončit.

Navrženo bylo následující rozdělení VFP/MTZ na rok 2020:
-       Junák - český skaut, středisko Příbor z. s.:      40 000 Kč ,
-       Myslivecký spolek Příbor I.:                                         0 Kč,
-       Tělovýchovná jednota Příbor, z. s.:                  560 000 Kč,
-       Tělocvičná jednota Sokol Příbor:                     400 000 Kč.

 

Dne 17.03.2020 byla v Radě města Příbora schválena částka 40 000 Kč Junáku - českému skautu.

Částka pro rozdělení v Zastupitelstvu města Příbora je tedy 960 000,- Kč.

 

 

Přílohy:
Příloha č.1: Tělovýchovná jednota Příbor (Veřejná)
Příloha č.2: Tělocvičná jednota Sokol (Veřejná)
Příloha č.3: Myslivecký spolek Příbor I. (Veřejná)
Příloha č.4: Zápis z jednání se žadateli (Veřejná)
Příloha č.5: Příloha k zápisu z jednání se žadateli - tabulka s případnými přidělenými částkami (Veřejná)
Příloha č.6: Přehled o žádostech (Veřejná)