Logo
Určeno pro:Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.:4
Konané dne:20.03.2019
Materiál číslo:12
Název materiálu a návrh usnesení:
Vyhodnocení řízení pro poskytování veřejné finanční podpory materiálně technické základny pro rok 2019
I. Zastupitelstvo města rozhoduje

přidělit v řízení pro poskytování veřejné finanční podpory na materiálně technickou základnu pro rok 2019 žadatelům veřejnou finanční podporu na materiálně technickou základnu následovně:

 

P. Č.NÁZEV ŽADATELESCHVÁLENÁ ČÁSTKA (v Kč)
1Tělovýchovná jednota Příbor z.s. 
2Český rybářský svaz, z.s., Místní organizace Příbor 
3Tělocvičná jednota Sokol Příbor 
Celkem 
Obsah předkládaného materiálu:
Důvodová zpráva:
Počet příloh: 4
Titul, jméno, příjmení:Podpis:
Předkládá:Ing. arch. Jan Malík
Schválil:Iveta Busková
Zpracoval:Iveta Busková
Právní konzultace:
Důvodová zpráva:

Vyhodnocení řízení pro poskytování veřejné finanční podpory materiálně technické základny z rozpočtu města Příbora pro rok 2019

 

V souladu s Pravidly č. 3/2018 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora (dále jen "Pravidla"), schválenými usnesením Zastupitelstva města Příbora č. 25/31/ZM/2018 ze dne 13. 9. 2018, byl dne 16. 10. 2018 Radou města Příbora vydán Program poskytování veřejné finanční podpory materiálně technické základny na rok 2019 (dále jen "Program"). 

 

Lhůta pro podání žádostí o veřejnou finanční podporu na materiálně technickou základnu byla stanovena od 1. 12. 2018 do 15. 12. 2018.

 

Zastupitelstvo města Příbora schválilo v rámci rozpočtu města Příbora na rok 2019 částku určenou k rozdělení mezi žadatele o veřejnou finanční podporu materiálně technickou základnu v celkové výši 1.000.000,- Kč (§ 3429). Maximální výše finanční podpory v jednotlivém případě byla v souladu s "Programem" vyhlášena Radou města Příbora ve výši 85 % z celkových plánovaných nákladů.

 

Město Příbor obdrželo celkem 4 žádosti o veřejnou finanční podporu materiálně technickou základnu od 4 žadatelů v celkovém objemu 1.288.000,- Kč. Pro nesplnění podmínek "Pravidel" a "Programu" nebyla vyřazena žádná žádost. Radě města Příbora byla předložena ke schválení 1 žádost v celkovém objemu 41.000,- Kč. Zastupitelstvu města Příbora jsou předloženy 3 žádosti v celkovém požadovaném objemu 1.247.000,- Kč.

 

Rada města rozdělila prostředky v celkové výši 41.000,- Kč.

Zastupitelstvo města Příbora může tedy rozdělit prostředky v celkové výši 959.000,- Kč.

 

Žádosti, které jsou postoupeny Zastupitelstvu města Příbora:

  1. Tělovýchovná jednota Příbor, z.s.: 487.000 Kč
  2. Český rybářský svaz, z.s., Místní organizace Příbor: 160.000 Kč
  3. Tělocvičná jednota Sokol Příbor: 600.000 Kč

 

Přehled o jednotlivých žadatelích, plánovanému účelu využití veřejné finanční podpory, celkových plánovaných nákladech a výši požadované finanční podpory tvoří samostatnou Přílohu č. 1.

Dále je součástí tohoto materiálu naskenovaná žádosti o veřejnou finanční podporu - přílohy č. 2-4.

 

U všech žadatelů o veřejnou finanční podporu materiálně technickou základnu z rozpočtu města Příbora pro rok 2019 byla provedena předběžná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 1 a 2 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o finanční kontrole).

Předmětem kontroly bylo prověření podmínek stanovených Pravidly č. 3/2018 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora, schválenými usnesením Zastupitelstva města Příbora č. 25/31/ZM/2018 ze dne 13.09.2018, a prověření podmínek stanovených v Programu poskytování veřejné finanční podporu materiálně technické základny vydaným Radou města Příbora usnesením č. 21/88/RM/2018 ze dne 16.10.2018.

 

 

Citace § 11 odst. 1 a 2 zákona o finanční kontrole:

"§ 11

Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů

(1) Při veřejnosprávní kontrole, která předchází rozhodnutím o schválení použití veřejných prostředků, prověřují kontrolní orgány podklady předložené kontrolovanými osobami pro připravované operace před jejich uskutečněním. Tato kontrola se soustřeďuje především do období před přijetím rozhodnutí nebo uzavřením smlouvy, která zavazuje orgány veřejné správy k veřejným výdajům nebo jiným plněním majetkové povahy, a je zaměřena zejména na prověřování skutečností, které jsou rozhodné pro vynakládání těchto výdajů nebo pro jiná plnění.

(2) Kontrolní orgány při předběžné veřejnosprávní kontrole posuzují, zda plánované a připravované operace odpovídají stanoveným úkolům veřejné správy a jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími o nakládání s veřejnými prostředky."

 

 

U žadatelů o veřejnou finanční podporu materiálně technickou základnu, kteří byli současně příjemci veřejné finanční podporu z rozpočtu města Příbora v roce 2018,  byla provedena rovněž následná veřejnosprávní kontrola ve smyslu ustanovení § 11 odst. 4 zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

Předmětem kontroly bylo prověření splnění podmínek vyplývajících ze smlouvy o poskytnutí veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora v roce 2018, z Pravidel č. 3/2016 pro poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora a z Programu pro poskytování veřejné finanční podpory pro rok 2018.

 

Citace § 11 odst. 4 zákona o finanční kontrole:

"§ 11

Společná ustanovení k působnosti kontrolních orgánů

(4) Při veřejnosprávní kontrole vykonávané následně po vyúčtování operací kontrolní orgány prověřují, zkoumají a vyhodnocují u vybraného vzorku těchto operací zejména, zda

a)       údaje o hospodaření s veřejnými prostředky věrně zobrazují zdroje, stav a pohyb veřejných prostředků, a zda tyto údaje odpovídají skutečnostem rozhodným pro uskutečnění veřejných příjmů, výdajů a nakládání s veřejnými prostředky,

b)       přezkoumávané operace jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty, programy, projekty, uzavřenými smlouvami nebo jinými rozhodnutími přijatými v rámci řízení a splňují kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti,

c)        opatření přijatá příslušnými orgány veřejné správy včetně opatření k odstranění, zmírnění nebo předcházení rizik jsou kontrolovanými osobami plněna."

 

Provedenou kontrolou bylo zjištěno, že ve všech případech byla veřejná finanční podpora čerpána v souladu s platnou legislativou vztahující se k poskytování veřejné finanční podpory z rozpočtu města Příbora v roce 2018.

 

K 31.12.2018 neeviduje město Příbor ani příspěvkové organizace v jeho působnosti u žádného z žadatelů o veřejnou finanční podporu žádné neuhrazené pohledávky.

Přílohy:
Příloha č.1: Příloha č. 2 Tělovýchovná jednota Příbor (Veřejná)
Příloha č.2: Příloha č. 3 Český rybářský svaz (Veřejná)
Příloha č.3: Příloha č. 4 Tělocvičná jednota Sokol (Veřejná)
Příloha č.4: Příloha č. 1 Přehled žadatelů (Veřejná)