![]() |
||
Určeno pro: | Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.: | 19 |
Konané dne: | 18.06.2025 | |
Materiál číslo: | 17 | |
Název materiálu a návrh usnesení: | ||
Rozpočtového opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 provedené v kompetenci rady města
I.
Zastupitelstvo města bere na vědomí
rozpočtové opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 provedené v kompetenci rady města dne 22.04.2025. |
||
Obsah předkládaného materiálu: | ||
Důvodová zpráva: | ||
Počet příloh: 2 | ||
Titul, jméno, příjmení: | Podpis: | |
Předkládá: | Ing. arch. Jan Malík | |
Schválil: | Ing. Kamila Nenutilová | |
Zpracoval: | Ing. Hana Milatová | |
Právní konzultace: |
Důvodová zpráva: | |
Rozpočtové opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 (dále jen RO č. 2) bylo předloženo radě města ke schválení na základě usnesení zastupitelstva města č. 11/15/ZM/2020, které stanovuje kompetence rady města provádět rozpočtová opatřením mj. v následujících případech: - bez omezení: 1. zapojení účelově přidělených finančních prostředků z jiných rozpočtů (státního rozpočtu, rozpočtu kraje, státních fondů atd.). Předmětem rozpočtového opatření č. 2 bylo:
Poznámka k bodu 4: Předpokládána výše dotace na volby do Parlamentu ČR a její zapojení do běžných výdajů na základě kvalifikovaného odhadu se do návrhu RO č. 2 zapracovává v souladu s Metodickým pokynem MF k obsahu rozpočtu ÚSC podle rozpočtových pravidel územních rozpočtů – transfery poskytované ze státního rozpočtu. Součástí schválených rozpočtů jsou vždy transfery v rámci souhrnného dotačního vztahu na základě návrhu rozpisu státního rozpočtu nebo rozpočtového provizoria. V případě rozpočtování ostatních dotací se tradičně dodržovalo pravidlo, že se dotace rozpočtují až po přijetí rozhodnutí nebo právního aktu o poskytnutí transferu, v jiných případech se dotace rozpočtovaly až po jejich přijetí v rámci rozpočtových opatřeních. V úvodu metodiky MF zmiňuje, že tímto postupem docházelo ke komplikacím u provádění analýz a vyhodnocování plnění rozpočtu napříč ÚSC. V úvodu MF zmiňuje, že větší problém je u nejednotného přístupu k rozpočtování mezi kraji. Přesto je metodika určena i pro obce. Jedná se především o neinvestiční dotace, které jsou svojí povahou mandatorní nebo se pravidelně opakují a mezi ně patří i dotace na volby. Pro rozpočty na rok 2026 by výše pravidelně se opakujících dotací měla být známy předem prostřednictvím vyhlášky.
Celkové objemy rozpočtu (příjmy i výdaje) se zapracováním přijatých dotací a jejich zapojením do výdajů se navýšily o 3 147 000 Kč. Rezerva rozpočtu města se navýšila o 122 000 Kč a činí 23 059 500 Kč. Komentáře k požadavkům jsou uvedeny v příloze č. 2 tohoto materiálu.
|
|
Přílohy:
Příloha č.1: 01 Návrh RO č. 2 města Příbora na rok 2025_příjmy, výdaje, financování.xlsx (Veřejná) Příloha č.2: 02 Návrh RO č. 2 města Příbora na rok 2025_komentáře.xlsx (Veřejná) |