Logo
Určeno pro:Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.:19
Konané dne:18.06.2025
Materiál číslo:17
Název materiálu a návrh usnesení:
Rozpočtového opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 provedené v kompetenci rady města
I. Zastupitelstvo města bere na vědomí

rozpočtové opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 provedené v kompetenci rady města dne 22.04.2025.

Obsah předkládaného materiálu:
Důvodová zpráva:
Počet příloh: 2
Titul, jméno, příjmení:Podpis:
Předkládá:Ing. arch. Jan Malík
Schválil:Ing. Kamila Nenutilová
Zpracoval:Ing. Hana Milatová
Právní konzultace:
Důvodová zpráva:

Rozpočtové opatření č. 2 města Příbora na rok 2025 (dále jen RO č. 2) bylo předloženo radě města ke schválení na základě usnesení zastupitelstva města č. 11/15/ZM/2020, které stanovuje kompetence rady města provádět rozpočtová opatřením mj. v následujících případech:

 - bez omezení:

1. zapojení účelově přidělených finančních prostředků z jiných rozpočtů (státního rozpočtu, rozpočtu kraje, státních fondů atd.).

Předmětem rozpočtového opatření č. 2 bylo:

  1. přijetí tří neinvestičních průtokových dotací na program OP Jan Amos Komenský (pro ZŠ Jičínská, ZŠ Npor. Loma, MŠ Pionýrů) a jejich zapojení do běžných výdajů,
  2. přijetí neinvestiční průtokové dotace na program Potravinová pomoc dětem v sociální nouzi z prostředků OPZ+ v Moravskoslezském kraji pro ZŠ Npor. Loma a její zapojení do běžných výdajů,
  3. přijetí finančního příspěvku z Ministerstva zemědělství na obnovu a zajištění lesních porostů, kdy tento finanční příspěvek se zapracovává pouze do příjmové části rozpočtu,
  4. zapracování předpokládané výše dotace na volby do Parlamentu ČR a její zapojení do běžných výdajů na základě kvalifikovaného odhadu.

Poznámka k bodu 4:

Předpokládána výše dotace na volby do Parlamentu ČR a její zapojení do běžných výdajů na základě kvalifikovaného odhadu se do návrhu RO č. 2 zapracovává v souladu s Metodickým pokynem MF k obsahu rozpočtu ÚSC podle rozpočtových pravidel územních rozpočtů – transfery poskytované ze státního rozpočtu.

Součástí schválených rozpočtů jsou vždy transfery v rámci souhrnného dotačního vztahu na základě návrhu rozpisu státního rozpočtu nebo rozpočtového provizoria.

V případě rozpočtování ostatních dotací se tradičně dodržovalo pravidlo, že se dotace rozpočtují až po přijetí rozhodnutí nebo právního aktu o poskytnutí transferu, v jiných případech se dotace rozpočtovaly až po jejich přijetí v rámci rozpočtových opatřeních. V úvodu metodiky MF zmiňuje, že tímto postupem docházelo ke komplikacím u provádění analýz a vyhodnocování plnění rozpočtu napříč ÚSC. V úvodu MF zmiňuje, že větší problém je u nejednotného přístupu k rozpočtování mezi kraji. Přesto je metodika určena i pro obce.

 Jedná se především o neinvestiční dotace, které jsou svojí povahou mandatorní nebo se pravidelně opakují a mezi ně patří i dotace na volby.

Pro rozpočty na rok 2026 by výše pravidelně se opakujících dotací měla být známy předem prostřednictvím vyhlášky.

 

Celkové objemy rozpočtu (příjmy i výdaje) se zapracováním přijatých dotací a jejich zapojením do výdajů se navýšily o 3 147 000 Kč.

Rezerva rozpočtu města se navýšila o 122 000 Kč a činí 23 059 500 Kč.

Komentáře k požadavkům jsou uvedeny v příloze č. 2 tohoto materiálu.

 

 

 

Přílohy:
Příloha č.1: 01 Návrh RO č. 2 města Příbora na rok 2025_příjmy, výdaje, financování.xlsx (Veřejná)
Příloha č.2: 02 Návrh RO č. 2 města Příbora na rok 2025_komentáře.xlsx (Veřejná)