![]() |
||
Určeno pro: | Zasedání Zastupitelstva města Příbora č.: | 20 |
Konané dne: | 17.09.2025 | |
Materiál číslo: | 14 | |
Název materiálu a návrh usnesení: | ||
Převzetí fotbalového areálu do majetku města Příbora
I.
Zastupitelstvo města souhlasí
s uzavřením darovací smlouvy mezi městem Příborem a Tělovýchovnou jednotou Příbor, z. s., IČO 43961011, Příbor, Štramberská 1361, jejímž předmětem je bezúplatný převod areálu fotbalového hřiště na ul. Dvořákově, tj. pozemků parc. č. 400, 401, 402 a 403/1 vše v k. ú. Příbor, včetně jejich součástí a příslušenství, ve znění přílohy č. 1. II.
Zastupitelstvo města souhlasí
s uzavřením smlouvy o poskytnutí podpory na poskytování služeb obecného hospodářského zájmu mezi městem Příborem a Tělovýchovnou jednotou Příbor, z. s., IČO 43961011, Příbor, Štramberská 1361, jejímž předmětem je závazek Města poskytnout Příjemci dotaci na provoz sportovních zařízení ve znění přílohy č. 2. III.
Zastupitelstvo města schvaluje
záměr města Příbora propachtovat areál fotbalového hřiště na pozemcích parc. č. 400, 401, 402 a 403/1 vše v k. ú. Příbor spolku FK PRIMUS PŘÍBOR z. s., IČO 22852361, Příbor, Dvořákova č.p. 1695 na dobu 10 let za roční pachtovné 1 000 Kč za podmínek uvedených dle přílohy č. 5. IV.
Zastupitelstvo města souhlasí
s uzavřením veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu města Příbora na provoz a činnost spolku FK PRIMUS PŘÍBOR z.s., IČO 22852361, Příbor, Dvořákova č.p. 1695 ve výši 950 000 Kč/ročně pro kalendářní roky 2026-2027 dle přílohy č. 8. |
||
Obsah předkládaného materiálu: | ||
Důvodová zpráva: | ||
Počet příloh: 10 | ||
Titul, jméno, příjmení: | Podpis: | |
Předkládá: | Ing. arch. Jan Malík | |
Schválil: | JUDr. Rostislav Michálek (právník) | |
Zpracoval: | JUDr. Rostislav Michálek (právník) | |
Právní konzultace: | ||
Projednáno s: | s vedoucím odboru bytového a nebytového fondu s vedoucím odboru investic a správy majetku s vedoucím odboru finančního s kontrolorkou města s vedoucí odboru kultury, sportu a cestovního ruchu |
Důvodová zpráva: | |
Dokládáme plnění přijatých usnesení: Plnění OKU Odbor kultury doplnil připomínky OBNF do návrhu darovací smlouvy a zajistil předání aktualizovaného znění smlouvy TJ Příbor s. ke schválení. TJ Příbor schválila převod majetku na zasedání valné hromady dne 25. 4. 2025 ve znění „Valná hromada schvaluje převod areálu fotbalového stadionu ve znění návrhu Darovací smlouvy za podmínky uzavření Smlouvy o poskytnutí podpory na poskytování služeb OHZ.“ Stanovisko OKU k převzetí fotbalového areálu do majetku města zohledňuje jak výhody, tak možná rizika. Přehled klíčových pozitivních i negativních aspektů převodu: Pozitiva
Negativa
Z analýzy vyplývá, že v budoucnu čekají město investice, jejich výše není možno v současné době odhadnout. Pokud se podaří zajistit dostatečné financování a správu, převzetí areálu by mohlo být pro město dlouhodobým přínosem v rámci péče o všestranný rozvoj území a o potřeby občanů a jako prostředek k prevenci kriminality (Zákon o obcích č. 128/2016 Sb.).
Plnění OIRSM Odboru investic, rozvoje a správy majetku bylo uloženo zajistit stavebně technický průzkum budov v areálu, včetně statického posouzení. Dále odbor IRSM převzal úkoly týkající se uzavření příslušné darovací smlouvy. Dle citovaného zadání odbor IRSM zadal zpracování znaleckého posudku pro zhodnocení stavebně technického stavu občanského vybavení na pozemcích parc. č. 401 a 402, stavu elektroinstalací a stavu zavlažovacího zařízení hřiště na pozemku parc. č. 400. Vypracování znaleckého posudku předcházelo dne 19.03.2025 místní šetření na uvedených pozemcích za přítomnosti zpracovatele ZP Ing. Marka Gadase, zástupců vedení města, odboru IRSM, a nájemce pozemku FK Primus. Na základě místního šetření bylo vyhodnoceno, že není nutná přítomnost statika, který by hodnotil stav stávajících nosných konstrukcí. Zadáním znaleckého posudku bylo:
Obecně lze na základě ZP konstatovat, že stav posuzovaných nemovitostí odpovídá jejich stáří, tj. cca 70 let a je znalcem hodnocen jako dobrý. Nevyhovující jsou zejména hygienická zařízení - ohřev vody, nevyhovující sprchy a umývárny, nedostatečná kapacita WC apod. Zjištěny trhliny v severozápadním rohu tribuny, doporučeny ochranné nátěry apod. Dále podrobně viz příloha č. 3 a č. 4. TJ Příbor poskytla již v počátcích jednání o převodu areálu městu návrh darovací smlouvy. Odbor IRSM navrhnul úpravy týkající se zejména termínu podpisu smlouvy navazujícího na protokolární předání areálu (prosinec 2025) a následného vkladu smlouvy do katastru nemovitostí - s ohledem na skutečnost, že vlastnické právo k nemovitostem město nabude až s právními účinky vkladu smlouvy do KN, tj. pravděpodobně k 02.01.2026. Podmínky převodu majetku byly schváleny valnou hromadou TJ Příbor dne 25.04.2025. Odbor IRSM se dále zabýval majetkoprávním vypořádáním umístění výdejního boxu PPL na pozemku parc. č. 403/1 (v oplocení od ul. Dvořákovy). Bylo zjištěno, že box je na pozemku TJ Příbor umístěn na základě nájemní smlouvy, kterou uzavřela společnost PPL CZ, s. r.o. s nájemcem pozemku, tj. PRIMUS PŘÍBOR z.s (dále též "FK PRIMUS") . . Smlouva byla uzavřena se souhlasem vlastníka pozemku TJ Příbor, který tímto způsobem umožnil FK PRIMUS generovat z pronajatého pozemku příjem, dle smlouvy 1 000 Kč/měsíc. Ze strany TJ Příbor se tak jedná se o formu podpory činnosti FK PRIMUS. Odbor IRSM pořádal provozovatele boxu o poskytnutí nájemní smlouvy s následným zjištěním, že smlouva byla uzavřena dne 25.03.2024 na dobu 5 let (tj. do roku 2029), přestože nájemní smlouva mezi TJ Příbor a FK PRIMUS je uzavřena do 31.12.2025. V případě, že město převezme fotbalový areál do vlastnictví, bude nutno zvážit další trvání nájemního vztahu a případně uzavřít novou nájemní smlouvu, kdy pronajímatelem a příjemcem nájemného bude město. Plnění OBNF Odbor bytového a nebytového fondu (OBNF) zpracoval záměr města týkající se pachtu areálu fotbalového hřiště. Předmětem záměru je poskytnutí areálu do úplatného užívání 1 000 Kč/ročně za účelem sportovního využití, a to v souladu s dlouhodobým záměrem podpory sportovních a volnočasových aktivit na území města. Součástí záměru jsou konkrétně stanovené podmínky výpůjčky, které upravují zejména:
Celý text záměru pachtu je uveden v příloze č. 5. Plnění OŽPDVZ Odbor životního prostředí zjišťoval na vodoprávním úřadě evidenci a povolení studní, které se nachází v areálu fotbalového hřiště, na parcele č. 403/1 na ul. Dvořákovy jedna u plotu před č.p. 1695, druhá v zadní části na parcele č. 400. Studny byly budovány kolem roku 1980-1985. Vyjádření vodoprávního úřadu a dostupná zjištění dokládáme v příloze č. 6. Vyjádření ředitele Technických služeb města Příbora k nákladům na provoz hřiště: Na základě předložených podkladů lze konstatovat, že náklady spojené se spotřebou materiálu, pohonných hmot a pravidelnou údržbou hřiště jsou oprávněné a představují nezbytné minimum pro zajištění provozuschopného a bezpečného sportovního areálu. V této oblasti nelze očekávat reálné úspory. Významnou část rozpočtu tvoří náklady na odbornou údržbu hřiště, kterou FK Primus zajišťuje prostřednictvím externí společnosti. Na základě vlastních zkušeností s údržbou okrasného trávníku v piaristických zahradách lze konstatovat, že pro reprezentativní vzhled je téměř vždy nutno využít technologie, kterými nedisponují ani běžné technické služby, ani standardní správci. Je tedy zřejmé, že i v případě, že by údržbu areálu převzaly technické služby, bylo by nutné využívat specializované externí dodavatele, a tudíž by k úspoře finančních prostředků prakticky nedošlo. Mzdové náklady na správce, s ohledem na roční dotaci 1 056 hodin, lze považovat za přiměřené a odpovídající běžným standardům. Pokud by tuto činnost zajišťoval zaměstnanec technických služeb zaměstnaný na základě dohody o provedení práce, byla by hodinová sazba srovnatelná. Lze navíc předpokládat, že část prací je v současnosti vykonávána na dobrovolné bázi, což má pozitivní dopad na celkovou finanční náročnost provozu areálu. V případě, že by kompletní údržbu hřiště měla zajišťovat naše organizace prostřednictvím vlastního zaměstnance, byly by náklady i při polovičním úvazku z důvodu dodržení základních standardů (sociální a zdravotní pojištění, ochranné pomůcky, aj.) dokonce vyšší, než je tomu při současném modelu zajišťovaném FK Primus. Z uvedeného vyplývá, že současný způsob hospodaření klubu a struktura nákladů jsou účelné a nelze je zajišťovat levněji prostřednictvím technických služeb. Jedinou variantou, která by do budoucna mohla pravděpodobně přinést systémové úspory a vyšší efektivitu, by bylo kompletní převedení správy sportovních areálů pod jednu organizaci. V takovém modelu by bylo možné zajišťovat údržbářské práce centrálně, efektivněji plánovat personální i technické kapacity a sjednotit standardy péče o sportoviště. Tento krok by ovšem vyžadoval zásadní organizační rozhodnutí a změnu nastavení stávající správy. Pracovní skupina spolu s dotčenými pracovníky městského úřadu projednávala opakovaně podmínky budoucího pachtu fotbalového areálu s tímto závěrem:
Další skutečnosti:
|
|
Přílohy:
Příloha č.1: Příloha č. 1 - Darovací smlouva TJ Příbor a Město Příbor (Veřejná) Příloha č.2: Příloha č. 2 - Smlouva o poskytnutí podpory na poskytování SOHZ (Veřejná) Příloha č.3: Příloha č. 3 - Znalecký posudek - stav (Veřejná) Příloha č.4: Příloha č. 4 - Znalecký posudek - na cenu (Veřejná) Příloha č.5: Příloha č. 5 Záměr pachtu (Veřejná) Příloha č.6: Příloha č. 6 - Studny - vyjádření vodoprávního úřadu (Veřejná) Příloha č.7: Příloha č. 7 Přehled dotací, nákladů na energie, vyúčtování (Veřejná) Příloha č.8: Příloha č. 8 Smlouva na dotaci pro FK Primus (Veřejná) Příloha č.9: Příloha č. 9 Náklady na provoz hřiště 2024 (Veřejná) Příloha č.10: Příloha č. 10 výsledovka analyticky 2024 (Veřejná) |